Een weekje Berlijn - Reisverslag uit Den Hout, Nederland van Linda Groesen - WaarBenJij.nu Een weekje Berlijn - Reisverslag uit Den Hout, Nederland van Linda Groesen - WaarBenJij.nu

Een weekje Berlijn

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 April 2011 | Nederland, Den Hout

Hallo allemaal,

Ik ga over twee weken op studiereis naar Berlijn!
Jaja we gaan weer een "avontuur" aan, het zal nu wel iets minder overleven zijn dan Ghana maar het is weer een reisje.
Het zal nu ook maar een weekje zijn waarin we allerlei dingen gaan bezoeken.

Ik zal eerst even vertellen hoe ik hierbij gekomen ben.
Vanuit het Avans, hogeschool Breda, doen ze vanuit de opleiding social work een studiereis. Ze kunnen uit verschillende landen kiezen dus ook Duitsland. Toen is aan het MBO gevraagd of wij ook mee wilden naar Berlijn om te kijken of deze opleiding iets voor ons is. En daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen!
Ik en mijn klasgenootje Petry gaan nu dus over twee weken, vertrekken 10 april, een weekje naar Berlijn.

Eigenlijk was het niet financieel mogelijk voor mij om dit te gaan doen want zo'n reis kost tog weer 400 euro ongeveer, en na mijn Ghana avonturen heb ik dat niet meer over. Maar met beraad van het bureau buitenland hier op school hebben ze besloten mij te sponsoren. Hier ben ik echt heeeel erg blij mee want nu kan ik wel mee naar Berlijn! Dus dankjewel hiervoor!

Wat zullen we hier gaan doen?
Wij gaan met zijn tweeën, met de HBO studenten, meedoen met het programma.
We gaan verschillende dingen doen zoals:
maandag:een city tour by bike. Hier gaan we verschillende dingen op de fiets bekijken zoals het alexzanderplatz en tiergarten Westen.
Dinsdag: Gaan we naar de Alice Salomon Hochschule (ASH) Berlin.
Woensdag: Visit ASH Archive en in de middag gaan we naar SOS kinderdorf. Dit is een soort weeshuis.
Donderdag: staat in het thema van; nazism and presecution. Hierbij gaan we ook "musea" over de concentratiekampen en vervolgingen.
Vrijdag:bezoek aan het Stasi museum en in de middag naar; Gefängnis Hohenschönhausen.
Op zaterdag zullen we vrij zijn en dus lekker in Berlijn gaan ronddwalen. De avonden zijn ook vrij dus dan hebben we daar ook de tijd voor en zondag gaan we weer terug.

Ik heb er erg veel zin in en ik dacht, ik heb toch een site waar ik verhalen op kwijt kan waarom zou ik dit er dan ook niet opzetten.
Ook ga ik de verhalen die ik hier op ga zetten gebruiken voor mijn school zodat ik weer een opdracht voor het zogeheten LLB kan afronden.
Ik ga hier dus weer opzetten wat ik allemaal heb bezocht en meegemaakt.
Ik hoop dat jullie dat leuk vinden maar als je al genoeg verhalen van anderen te lezen hebt of Berlijn gewoon niet zo interessant vind dan kun je mij een mailtje sturen dat je deze verhalen niet meer via de mail wilt ontvangen. (lindavangroesen@gmail.com)

Tot over twee weken dan zal ik proberen om een aantal verhaaltjes van mijn reis erop te zetten.

Groetjes!!
xxx Linda







  • 12 April 2011 - 18:37

    Fenna Ansems:

    Ik was even Ghana foto's en verhalen aan het lezen en ik zie ineens dat jij alweer lekker in Berlijn zit! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Lina naar Ghana en Thailand!

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 64525

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2017 - 31 Maart 2018

Australië!!

03 September 2016 - 17 Januari 2017

Kaapstad

03 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Rondreis Thailand

10 April 2011 - 17 April 2011

Studiereis Berlijn

07 Februari 2010 - 26 Juni 2010

Stage in Ghana voor 18 weken

Landen bezocht: