Bijna een maand voorbij! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Linda Groesen - WaarBenJij.nu Bijna een maand voorbij! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Linda Groesen - WaarBenJij.nu

Bijna een maand voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal!!
Ik weet het, het is al een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven… ongeveer een maand al zelfs. Maar dat heeft natuurlijk een reden! Namelijk dat ik het heel erg naar mijn zin heb en het veel te druk heb met de stad te verkennen en “living the good life!” Ik weet ook niet zo goed waar ik moet beginnen want als ik deze hele maand moet gaan beschrijven dan zijn jullie nog wel even aan het lezen dus zal ik de highlights vertellen.
Natuurlijk onderneem ik veel leuke dingen maar hetgeen wat ik hier eigenlijk kom doen is mijn minor. Daar zijn we nu al een heel eindje mee op weg. We hebben besloten om een project te gaan doen over het opname proces in de revalidatiekliniek. Dit omdat er wel een protocol is maar deze word helemaal niet nageleefd. De verpleegkundigen voeren verschillende taken niet uit volgens het management. En dit is een probleem wat al langer binnen de organisatie speelt. Dus het lijkt ons als verpleegkundigen (ik en Paul) heel interessant om te gaan onderzoeken hoe dit precies komt en dan aanbevelingen te doen hoe ze dit kunnen aanpakken. We zijn nu dus druk bezig met het opzetten van ons onderzoek en gaan volgende week beginnen met observaties.
Daarnaast moesten we op een zaterdag op stage onze projecten uitleggen aan mensen van het ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschap van NL. Deze waren overgevlogen om te kijken naar wat voor projecten er allemaal worden gedaan hier en wij moesten een presentatie geven. We waren best zenuwachtig hiervoor want we wisten helemaal niet wat we moesten verwachten en deze mensen kwamen allemaal netjes aan in pak. Maar uiteindelijk was het goed gegaan en waren ze heel aardig en hebben we een beetje verteld over onze ervaringen. En bleek dat wij niet de enige waren die er zaten met een klein katertje, haha!
Dat een beetje over ons project en stage maar hetgeen wat ik hier eigenlijk het meest doe is uitjes en de stad verkennen. Zo zijn we al verschillende keren in de stad en bij parken geweest om wat rond te dwalen en te shoppen. Ik ben al een ware surf pro aan het worden(na 2 keer surfen.. natuurlijk). Ook word ik straks een professionele “hiker” …als we de klimtochten die we elke keer willen gaan doen ook daadwerkelijk gaan uitvoeren, omdat we ons vaak na een vrijdag- of zaterdagavond niet echt in top conditie voelen. Maar dit weekend gaan we op weekend trip met 4-exchange, de organisatie waar we vanuit NL bij zitten, naar Cederberg. Dit schijnt heel erg mooi berggebied te zijn waar we (nu zeker!) gaan hiken en watervallen gaan zien.
Daarnaast gaan we verschillende festivals af. Zoals het grootste festival in Zuid-Afrika: Rocking the daisies. Dit was echt heel leuk en gezellig en (alweer!) zo veel leuke mensen ontmoet. We zijn ook bij verschillende kleine “local” festivals geweest met kleine lokale bandjes wat erg leuk is.
Ook struinen we nog steeds veel markten af met lekker eten enz. Die hebben ze erg veel hier en het eten is echt zo lekker! Een beetje te lekker… we hebben ook geen weegschaal hier dus ik hoop dat dit goed gaat komen, misschien herkennen jullie me wel niet meer als ik thuis kom Haha.
En in het weekend gaan we natuurlijk de stad verkennen of ergens een feestje bezoeken, die er overigens ook maar genoeg zijn. Van hippie tot super chique dus er zit altijd wel iets leuks bij. Of gewoon een drankje doen bij ons (praktisch) in de straat. Bij Stones of Forex waar veel internationale mensen komen dus we hebben al zo veel leuke mensen ontmoet van Zuid-Afrikaan tot Congo tot Ghana! Tot Zweden en Australië… iedereen lijkt wel hier te zijn.
Verder krijgen we ook nog wat mee van de cultuur van hier. Zo was er een feestdag een tijdje geleden waarbij ze vieren dat alle culturen zo samen kunnen leven “heritage day”. Op stage hebben we dit met een quiz gevierd waarbij we hadden geholpen met alle mensen naar de zaal te brengen en helpen met de antwoorden opschrijven. En de dag erna hebben we het op een festival gevierd ergens in een sloppenwijk genaamd “Delft” haha. Dit was ook erg leuk maar we moesten weer vroeg weg omdat het anders te gevaarlijk word in het donker. Er is ook een Braai (soort BBQ wat ze hier heel veel doen) in een sloppenwijk die heel bekend is. Hier wil ik nog steeds heen maar dit lukt elke keer niet dus dit gaan we het volgende weekend doen na Cederberg.
Er is ook een jongen hier, Teun, die heeft familie hier. We waren uitgenodigd om te komen lunchen en het was heerlijk! In een appartement met uitzicht op de zee, champagne en braai erbij, top!
Daarnaast werden we ook een keer gebeld door Teun met de mededeling dat hij met een kapotte auto stond dus toen moesten we hem komen halen… Echter is dat niet onze enige ervaring met kapotte auto’s. Dit is nu onze derde auto omdat de onze de vorige keer raar deed met de elektriciteit. Het is best raar om op de snelweg te rijden terwijl alle wijzertjes van de auto alle kanten op bewegen. En de anderen die een auto huren hebben ook allemaal al wel een keer iets met de auto gehad, dus je weet het hier nooit! Alles is hier een groot avontuur. Je weet nooit wat de dag brengt en je maakt hier soms de gekste dingen mee. Maar het is echt een fantastisch land met mooie mensen en mooie omgeving.
Dus ik vermaak me hier de komende maanden nog wel even. Ik zal proberen om jullie op de hoogte te houden met mijn verhaaltjes maar dat valt niet altijd mee zoals jullie al hebben gemerkt. Maar ik doe mijn best dus.. tot het volgende verhaaltje!
Ps. En sorry dat alles zo positief is en waarschijnlijk zullen er nu een aantal mensen dit lezen met een klein beetje jaloezie maar ik kan het niet anders maken dan het is, geweldig!
Pps. De foto’s kunnen jullie terug vinden op mijn facebook.
Groetjes!!

  • 17 Oktober 2016 - 23:34

    Patty :

    WAUW WAT GAAAAF!!!
    Ben bijna jaloers

  • 18 Oktober 2016 - 07:17

    Resy:

    Linda,
    wat ziet het er allemaal geweldig uit. Wat maak je veel mee daar. We hebben je verhaal weer met veel plezier beleefd. Ga door met genieten, want dit maak je niet zo dikwijls mee.
    Dikke kus! Oom Wim en Tante Resy

  • 18 Oktober 2016 - 17:36

    Mama:

    Linda

    Wat weer een leuk verhaal. Surfen Hiken sportief bezig jij!!!!
    Maar ook leuk om te lezen wat je op stage doet.
    Maar vooral wat je daar allemaal beleeft met uitgaan en andere leuke dingen.


    Groetjes XXXXX

  • 22 Oktober 2016 - 22:33

    Chantal:

    Wat een verhaal Linda. Zo fijn dat je het goed hebt daar! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Linda

Lina naar Ghana en Thailand!

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 64439

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2017 - 31 Maart 2018

Australië!!

03 September 2016 - 17 Januari 2017

Kaapstad

03 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Rondreis Thailand

10 April 2011 - 17 April 2011

Studiereis Berlijn

07 Februari 2010 - 26 Juni 2010

Stage in Ghana voor 18 weken

Landen bezocht: