Arrived in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Groesen - WaarBenJij.nu Arrived in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Groesen - WaarBenJij.nu

Arrived in Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Oktober 2017 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!!
Daar ben ik weer met een verhaaltje. Na een hele lange tijd...weer een avontuurlijk reis verhaal. Want zoals de meeste van jullie wel weten ben ik een week geleden naar Australië vertrokken! Ik kan er maar geen genoeg van krijgen van al die mooie landen op de wereld..hihi

Maar dat vertrekken viel nog niet helemaal mee. Ik had een work holiday visum aangevraagd waarmee je dus ook mag werken.. Want dat is wel nodig hier als je langer wil blijven, alles is zo duur. Maar dat duurde maar en ik kreeg geen contact, bleek dat ik een health assessment moest doen..maar daar was het toen helaas te laat voor. Dus heb ik het work holiday visum moeten cancellen en heb ik maar een gewoon toeristen visum aangevraagd wat ik maar net Op tijd...lees dezelfde dag als vertrek... heb gekregen. Dus op het nippertje ben ik gelukkig toch vertrokken naar Sydney!!!

Na een reis van 12 uur was ik in Kuala Lumpur waar ik een aantal uur in de stad mocht rondlopen. Ik heb de petronas towers bezocht, central market en China town. En ook lekker rondgelopen in de mega shopping malls overal, dus de tijd was zo voorbij. Weer terug het vliegtuig in voor 8 uur en ja hoor….welcome to Sydney!!

Met een busje vol toeristen en backpackers werd ik naar het hostel gebracht en kon ik inchecken. Een kamer met 8 personen maar alles wel heel netjes en schoon. Toen ben ik maar naar het office gegaan van UltimateOz, de organisatie waarbij ik mijn eerste week heb geboekt, en wat bleek de groep was pas net vertrokken voor de Sydney walking tour. Dus ik er snel achteraan, na een hele snelle douche want dat is heerlijk na 2 dagen vliegen en Reizen, bleek dat ik niet de enige was die te laat was.

Dus donderdag, de eerste dag, heb ik met een groepje van Belgen, Fransen en Duitsers rondgelopen naar het opera house. Savonds was er een welkom diner in de bar onder het hostel maar ik was zo moe dat ik maar wat vroeg naar bed ben gegaan en heerlijk heb geslapen.
Dag 2: kregen we eerst een info sessie over werken en werk zoeken e.d. en daarna gingen we met zijn alle op een catamaran boot cruise met bbq. Dit was erg gezellig en zo konden we elkaar een beetje leren kennen. Het was vrijdag dus natuurlijk stap avond!
Dag 3: zaterdag gingen we een costal beach walking tour doen waarbij we helemaal van coogee naar bondi zijn gewandeld wat erg mooi was! Daarna hadden we een pub crawl naar 3 verschillende barren met drankjes en hebben we tot in de late uurtjes gefeest. Het is wel raar want je moet hier voor half 2 binnen zijn. Als je later komt of naar buiten gaat na half 2 dan kom je er niet meer in. Maar de barren zijn wel tot laat open dus je kunt lekker doorfeesten maar dan wel in dezelfde club.

Zondag gingen we naar basecamp! Dit was echt heel leuk waar we van alles hebben gedaan in drie dagen. Sandboarden door zandduinen, met 4 Wheel drives op t strand gereden en naar schelpen gezocht die zichzelf ingraven. Een wandeling gemaakt op een berg met super uitzicht! Op het strand gelegen, dolphin cruise gedaan en reptielen vastgehouden. Dit was echt leuk met de hele groep waarin Schotten, Engelsen, Fransen, Duitse, Belgen en Nederlanders zaten.

Ik heb nu surfcamp geboekt voor maandag en dat is 5 dagen op het strand leren surfen dus daar heb ik heel veel zin in! Daarnaast heb ik de east coast geboekt waar ik straks een jaar over zou kunnen doen om helemaal naar Cairns te reizen. Dus nog genoeg leuke dingen voor de boeg!!

Ik zal jullie wel weer op de hoogte houden maar tot nu toe is Sydney dus al goed geslaagd. Veel mensen ontmoet en leuke plannen voor de boeg!

Gday mate!


  • 26 Oktober 2017 - 07:27

    Wim En Resy:

    Heey Linda, wat een verhaal al weer om mee te beginnen. Het lijkt wel dat je in een paar dagen al geleefd hebt voor een half jaar. Zoveel gedaan, zoveel gezien. Geniet er volop van!! Allemaal belevenissen en herinneringen voor later, die ze je nooit meer afnemen. We zijn benieuwd naar je volgende verhaal. Dikke kus!!

  • 26 Oktober 2017 - 20:01

    Jeannette Van Groesen:

    Nou wat was dat stressen op de dag van je vertrek, 5 minuten voor vertrek kom je toch met een visum aan. Snel spullen pakken en naar Schiphol. Daar nog wat uitzoeken of je met een enkele ticket en toeristenvisum toch wel Australië binnenkomt. Dus naar het info kantoor van K L M na lang zoeken en bellen met douane komt het antwoord dat het toch kan. Bedankt K L M voor de service. Scheelt toch weer een ticket boeken naar N Z. En ja hoor je zit in Australë, jammer dat je geen werk visum hebt. Maar de eerste week is in ieder geval goed verlopen. Volgende week lekker surfen en de volgende trip ook al geboekt. Waarschijnlijk zal de vakantie wat korter worden dan gepland, maar dat mag de pret niet drukken. Geniet er maar lekker van. Maar dat zal wel lukken als ik dat zo hoor en zie.
    Groetjes en kusjes van de hele fam.

  • 27 Oktober 2017 - 12:55

    Els En Leo:

    Hey vakantieganger, net op het nippertje in het vliegtuig, maar volgens mij ben je die stress allemaal alweer vergeten. Zoals ik lees heb je al veel gedaan in die paar dagen, zeker leuk om weer zoveel nieuwe mensen te ontmoeten en samen leuke en mooie dingen te beleven.
    Ook weer leuke dingen in het vooruitzicht, kun je weer lekker naar uitkijken en wie weet krijg je toch nog wel ergens een baantje.
    En stappen hoef je ook niet missen, dat kunnen ze over heel de wereld volgens mij hihi.
    Nog veel plezier en geniet van je avontuur. We kijken weer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes en dikke knuffel van de vegilskes uit de achterstraat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Linda

Lina naar Ghana en Thailand!

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 1510
Totaal aantal bezoekers 64496

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2017 - 31 Maart 2018

Australië!!

03 September 2016 - 17 Januari 2017

Kaapstad

03 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Rondreis Thailand

10 April 2011 - 17 April 2011

Studiereis Berlijn

07 Februari 2010 - 26 Juni 2010

Stage in Ghana voor 18 weken

Landen bezocht: