Al bijna naar Thailand! - Reisverslag uit Den Hout, Nederland van Linda Groesen - WaarBenJij.nu Al bijna naar Thailand! - Reisverslag uit Den Hout, Nederland van Linda Groesen - WaarBenJij.nu

Al bijna naar Thailand!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 Februari 2012 | Nederland, Den Hout

Hallo Allemaal!

Hier mijn eerste reisverslag over mijn reis naar Thailand!!

Wat gaat de tijd toch snel! Carnaval zit er alweer op en ik vertrek al over 8 dagen :O ik schrik er zelf gewoon van hoe snel dat al is!

Ik ben nog niet eens bijgekomen van carnaval, was weer veel te gezellig, en moet natuurlijk mijn koffers al in gaan pakken, nou ja koffers.. backpack!

Ik vertrek 3 maart vanaf Schiphol naaar bangkok en dan begint het allemaal:

dag 2 Bangkok
's Ochtends aankomst in Bangkok, de bruisende hoofdstad van Thailand. Allereerst transfer naar ons hotel in de stad om even bij te komen van de reis. 's Avonds genieten we van een dinercruise met livemuziek door schitterend verlicht Bangkok.

dag 3 Bangkok
Onze rondreis begint met een bezoek aan het Koninklijk Paleis, één van de belangrijkste plekken van Thailand. Hier zien we ook de schitterende tempels van de Gouden Boeddha en de Emerald Boeddha. Vervolgens een leuke boottocht over de 'klongs' van de imposante Chao Praya rivier, die dwars door de stad loopt. We zien de oudste tempel van Bangkok, de Wat Arun, rijkelijk gedecoreerd met Chinees porselein. 's Avonds diner in het hotel.

dag 4 Bangkok - Kanchanaburi
Bezoek aan de kleurrijke drijvende markt; bij het eerste ochtendgloren komen marktkooplui uit de omgeving met hun bootjes van alles verkopen, van exotische fruitsoorten tot tropische planten en vooral héél veel etenswaar, want de Thai is gek op lekker eten! Vervolgens gaan we naar Kanchanaburi, een stadje gelegen aan de River Kwai. Hier bezoeken we de beroemde brug en dodenspoorlijn, het kleine indrukwekkende museum en de oorlogsbegraafplaats.

Dag 5 Kanchanaburi - Ayutthaya – Phitsanulok
Ayutthaya was ooit de hoofdstad van het oude Siam, zoals Thailand vroeger heette. Een rondreis is niet compleet zonder een bezoek aan deze stad, die ligt aan drie rivieren. U vindt er veel indrukwekkende overblijfselen en pagodes uit een rijk verleden.

dag 6 Phitsanulok - Chiang Rai
Eerst naar de schitterende stadstempel, de Wat Mahattat en dan verder in noordelijke richting naar Sukhothai. We bekijken het historische park met zijn vele oude paleizen, tempels en boeddhabeelden. Aan het eind van de dag komen we aan in Chiang Rai, waar we verblijven in een ruim opgezet resort dat midden tussen de rijstvelden ligt.

dag 7 Chiang Rai
Ontmoeting met de Akha- en Yao-bergstammen, waarna we een boottocht maken over de machtige Mekong rivier naar het beruchte opiumgebied van de Gouden Driehoek, waar de landen Thailand, Myanmar en Laos samenkomen.

dag 8 Chiang Rai - Chiang Mai
In het dorpje Sankaempaeng ziet u de mooiste zijde en handbeschilderde parasols. Vervolgens naar Chiang Mai, de bruisende stad van het noorden met een gemoedelijke sfeer. In Chiang Mai is van alles te zien, maar de beroemde avondmarkt met honderden stalletjes is een echte must.

dag 9 Chiang Mai
Vandaag brengen we een bezoek aan het trainingskamp voor jonge olifanten, die hier leren om boomstammen te verplaatsen in de dichtbegroeide jungle. Tevens heeft u de mogelijkheid om een fantastische safari te maken op de rug van een olifant dwars door de Thaise jungle (optioneel). Een geweldig avontuur!

dag 10 Chiang Mai
Vanaf de indrukwekkende goudgekleurde Doi Suthep tempel heeft u een prachtig uitzicht over de vallei. De middag is ter vrije besteding en kunt u gebruiken om te relaxen aan het zwembad of om één van de vele optionele excursies te boeken.

dag 11 Chiang Mai – Bangkok
Vrije dag. Mogelijkheid om Thais te leren koken. Eerst samen met de chef (Engelssprekend) naar de lokale markt om ingrediënten in te kopen, waarna u zelf in een authentiek Thais huis de heerlijkste gerechten leert klaar te maken (optioneel).

In de namiddag gaan we naar het station van Chiang Mai voor de terugreis per nachttrein naar Bangkok. Tevens bestaat de mogelijkheid om (tegen een toeslag) terug te vliegen naar Bangkok, waarbij u dan een extra nacht in Bangkok verblijft.

dag 12 t/m 14 Bangkok - Cha-Am/Hua Hin
In de ochtend aankomst in Bangkok, waarna we heerlijk ontbijten! Vervolgens naar Cha-Am/Hua Hin, gelegen aan de Golf van Siam. We verblijven hier in een heerlijk viersterrenresort aan zee, met zwembad. U kunt tegen toeslag verblijven in een vijfsterrenresort in Hua Hin.
In de avond van dag 14 transfer naar Bangkok voor de terugvlucht naar Amsterdam...

Dit is wat de rest van de groep doet maar ik niet... ik ga dan niet terug naar Amsterdam maar naar het zuiden om daar nog twee weken te vertoeven.

Ik vlieg dan nog naar Phuket en wil in het zuiden nog gaan duiken, Ik heb niet voor niks een brevet natuurlijk, een nationaal park bezoeken en natuurlijk ook genieten van de mooie landschappen daar.
En dan kom ik 31 maart weer terug naar NL.

Ik heb er superveel zin in maar het komt nou toch ook wel heel snel heel dichtbij.
Daarom ga ik nu alles maar snel voorbereiden en op naar Thailand!

Groetjes!
X Linda

• 24 Februari 2012 - 09:48

Julian Van Groesen:

Hoi Linda,
    Wat heb je toch een luxe leventje. Lekker naar Thailand en wij maar weer werken na Carnaval, wat overigens ergggur gezellig was. Geniet er maar lekker van. Veel plezier in Thailand.
    Groetjes Julian

• 24 Februari 2012 - 10:09

Marieke Kuijpers:

Heee meid
    Ziet er weer super leuk uit. Ik wens je alvast veel plezier en ben trots op je dat je deze reis gewoon gaat maken. Ik zal je missen, zaterdag nog even een goed afscheidsfeestje bouwen!!
    X Marie

• 24 Februari 2012 - 15:17

Jolanda Van Groesen:

Hallo Linda

Nog succes met je tas pakken.
    En alvast een goede reis en heel veel plezier. Geniet van alles wat je gaat beleven.

groetjes xxx Jolanda

• 24 Februari 2012 - 16:51

Taaante Els:

Hoi Linda,

Zeker spannend, je vertrek komt inderdaad al dichtbij. Eerst goed voorbereiden en dan......vliegen en genieten, ik denk dat je veel mooie dingen tezien krijgt. We lezen en horen het wel. Goeie reis van ons allemaal, mochten we je niet meer zien tegen die tijd.

Gr. en liefs van ons allemaal

• 24 Februari 2012 - 19:43

Dagmar Meyvis:

Hoi Lindaaaaa,

Voor jou komt het nu ook al aardig dichtbij! Hopelijk heb je net zulk weer als hier in Ghana! ik hou je verhalen in de gaten.

Veel plezier!
    x Dagmar

• 25 Februari 2012 - 06:08

Chantal:

Wat gaaf... stoer....
    Heel veel plezier en een hele goede reis, geniet ervan.
    Ik ga je verhalen volgen.
    x

• 27 Februari 2012 - 11:30

Linda Van Groesen:

Bedankt voor alle leuke reacties!!

• 04 Maart 2012 - 09:42

Aleida:

Hoi Linda,
    En goed aangekomen? Lekker weertje daar? In elk geval een super fijne vakantie gewenst. Geniet ervan!

groetjes van ons allemaal,
    Aleida