Weer een verhaaltje! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Groesen - WaarBenJij.nu Weer een verhaaltje! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Groesen - WaarBenJij.nu

Weer een verhaaltje!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Het gaat hier nog steeds goed allemaal en we zijn ondertussen aangekomen in Chang Mai, het Noorden van Thailand!
We hebben alweer super veel gezien en meegemaakt.
We hebben net lekker italiaans gegeten, is weer eens wat anders dan elke keer rijst ;)
En daarna zijn we naar een bokswedstrijd weesten kijken, heel apart want we werden ineens op straat aangesproken en we vonden dat wel leuk dus waarom niet! Waren wel allemaal kinderen die aan het boksen waren maar was apart/leuk om te zien!
Verder hebben we vandaag een parasol en een zijde fabriek bekeken en dat was zeker mooi om te zien en ik heb nu een mooie schildering op mn telefoon laten zetten egt super mooi!
Ook zijn we naar werelds grootste juwelierswinkel geweest en gezien hoe ze dat allemaal maken, egt vakwerk hoor al die kleinde steentjes enzo! Ik heb voortaan nog meer bewonderingen voor sieraden!

We gaan elke keer met de bus overal naartoe, Meestal slapen we ook nog een beetje in de bus want we doen zoveel in zon korte tijd, daar word je best moe van en elke keer er zo vroewg uit! Worden elke keer gemiddeld om 6uur gewekt, en dat ben ik niet gewend! maar gaat wel goed hoor ben nog geen keer te laat geweest!

We hebben verder een chaffeur. de vrouw van de chaffeur gaat met drinken rond enzo, dan hebben we nog de nederlandse gids en een engelse gids die overal mee naartoe gaat. Want de nerderlandse gids mag geen rondleidingen enzo geven in de kerk, dat mag alleen de engelse want die heeft daar ook een vergunning voor.

We zijn ook nog bij de gouden driehoek geweest, Dat is Thailand, Birma en Laos bij elkaar langs de rivier.
Het was verder niet veel bijzonders om te zien maar we zijn nog even bij Laos aan land geweest.... daaar hadden ze een heel lekker drankje.. sterke drank met daarin slangen, schorpioenen en tijgerpiemels haha erg lekker dus...
Ook zie je aan de kant van de weg allemaal rare dingen zoals kakkerlakken (levend op de straat maar ook dood om lekker op te peuzelen) sprinkhanen, miereneitjes, ratten enz.

Verder zijn we nog naar bergstammen geweest, mensen met oude klederdracht in de bergen maar er staat wel een koelkast in hun hutje haha raar om te zien maar wel erg leuk!
Ook hebben we al heel erg veel marktjes en kraampjes gezien, ze hebben ook altijd overal eten op straat. Je hebt bijna geen restaurants ofzo want alles is op straat.

Oohja verder zie je hier overal langs de weg portretten van de koning. Best wel raar maar die mag je ook egt niet beledigen hier want dan ga je gewoon voor tientallen jaren in de gevangenis.
Meestal zijn het ook van die foute gouden lijsten, ze houden hier wel van goud en bling bling want dat zie je overal.... ook de tempels zijn wel mooi, belegd met goud enzo maar op een gegeven moment hebben we er wel genoeg gezien.
Daarom zijn we ook blij dat we die nu niet meer gaan bekijke maar we gaan nu naar de jungle en de olifanten!!

Morgen gaan we eerst naar een olifanten kamp en daarna gaan we een tocht maken door de jungle op de rug van een olifant!! heb er heel veel zin in!
En de dag daarna gaan we een jungle flight maken.. dan krijg je een tuigje om en vlieg je aan kabels van de ene naar de andere boom!! Ben benieuwd of ik het aandruf :P

We blijven nu gelukkig eens drie nachten in een hotel slapen dus kunnen we rustig alles uitstallen en een beetje bijkomen want elke keer moesten we naar een nacht weer verder en dat is toch wel vermoeiend. Maar ook wel weer leuk want elke keer kregen we weer een ander super de luxe resort en het werd steeds luxer... maar dat kan ondertussen al niet meer want we hebben zelfs al onze eigen bungalow gehad.

We worden hier ook veel te veel verwend.. veel te veel eten, elke dag ontbijt lunch en diner, buffet met verscvhillende dingen; rijst met curry of pasta of sla,noedels en soep dus we eten hier wel lekker veel.
En de deur hoeven we niet eens zelf open te doen want negen van de tien keer staat er iemand die dat voor je doet, ook hoeven we geen tassen te sjouwen want dat word allemaal gedaan voor ons!! :) heell erg lekker en ik geniet er nu nog van want als ik straks in het noorden zit heb ik dat niet meer!

Ik ga maar weer eens afronden want heb weer een heel verhaal geschreven. De foto's is wel moeilijk erop zetten dus die komen de volgende keer weer.

Groetjes uit Thailand!!
xxxx Linda

• 10 Maart 2012 - 17:15

Ruud:

Hoi Linda,

Leuk verslag, je hebt al veel meer van Thailand gezien als ik.
    Dat is wel een voordeel van zo'n "boven water" vakantie ;-)
    Veel plezier verder

• 10 Maart 2012 - 17:30

Jeannette:

Wat weer een verhaal je wordt wel verwend daar.Heb je ook al een kakkerlakje geproefd? Ben nu al benieuwd naar je jungle verhalen.

Heb vanmiddag de hele A.H en Paula uitgezwaaid, zal wel gezellig worden daar in Duitsland!!!!!!
    groetjes en xxxx van de hele fam.

• 11 Maart 2012 - 08:45

Jolanda Van Groesen:

Hallo Linda

Mooi zo dat je het naar je zin hebt, laat je maar lekker verwennen hoor, voor zolang het duurt. Je hebt al heel veel gezien daar en geniet nog van alles wat je nog gaat zien.

Groetjes xxx Jolanda

• 16 Maart 2012 - 10:40

Aleida:

Hoi Linda,
    Leuk om je verhaaltjes te lezen! We blijven je volgen en zo toch een beetje meegenieten van alle leuke dingen die je daar mee maakt...Ook heel veel plezier op het tweede deel van je reis,

Groetjes Aleida

• 17 Maart 2012 - 11:55

Debbie:

Fijn dat je het zo leuk hebt daar!! Geniet er nog van! X

• 17 Maart 2012 - 14:45

Chantal:

Super, wat je allemaal meemaakt!
    mooie foto's. Gaaf!