Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Linda Groesen - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Linda Groesen - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 September 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,
Zoals de meeste waarschijnlijk wel weten ga ik voor 5 maanden stage lopen en reizen in Kaapstad. Ik had beloofd om iedereen een beetje op de hoogte te houden en inmiddels zit ik al in Kaapstad dus bij deze.
Voor mijn laatste jaar van verpleegkunde ga ik mijn Minor doen in het buitenland, en wel in Zuid-Afrika. Ik ga stage lopen in een revalidatiekliniek in Mitchells plain/Kaapstad. Dit is een revalidatiekliniek waar mensen komen revalideren voor 6 weken die ze van de overheid krijgen. Daarna moeten ze weer naar huis, vaak zonder nazorg. Ik (en andere verpleegkunde en social work studenten) gaan onderzoek doen naar hoe we deze nazorg kunnen verbeteren. We gaan verder op onderzoek van vorige studenten maar zijn wel vrij in ons onderzoek.
Vrijdagavond zou ik vliegen maar ik was zo druk geweest dat ik donderdagavond en vrijdag mijn tas nog in moest pakken, wat zoals je kunt denken toch de nodige stress met zich mee bracht. Mijn laatste avond op mijn kamertje viel helaas ook wat tegen. De muggen wilden me ook niet missen dus die hebben me nog even lekker wakker gehouden met zijn 6en (6 dode muggen op een velletje papier aan het einde van de nacht, het was bijna kunst). Maar goed…Op vrijdagavond om 18:00u stapten ik en m’n twee reisbuddies in het vliegtuig van Qatar. De reis duurde tot de volgende dag 12:15 met tussendoor een overstap op Doha(heel mooi vliegveld). Ik moet zeggen dat de reis me alles mee viel. Ik heb lekker kunnen slapen en filmpjes kijken dus het was zo voorbij.
Eenmaal aangekomen op Cape Town airport werden we opgehaald en naar ons huisje begeleid. Op de weg van het vliegveld naar ons huisje zagen we al grote verschillen van arm en rijk. We reden van de krottenwijken zo naar alle grote huizen,dit was wel even wennen. Wij zitten in een soort studentenwijk en dus ook in een soort studentenhuis waar we met 12 man totaal verblijven. We kregen een welkomst pakketje en onze kamers aangewezen. Deze zagen er netjes uit, net als het huisje wat me alles mee viel. Ook de huisgenoten ontmoette we een voor een en deze waren allemaal stuk voor stuk enthousiast en nodigden ons gelijk uit om met ze mee te gaan. Helaas moeten we nog wat dingen regelen en zijn we toch best moe van de reis dus hebben we het afgeslagen maar dit gaat zeker nog wel komen!
Morgen gaan we kijken om een auto te huren aangezien we hiermee naar onze stage moeten en maandag worden we om 12 uur verwacht op stage. Ik ben hier heel erg benieuwd naar, evenals naar de rest van de stad. We hebben wel even wat gegeten ergens maar hebben verder nog weinig gezien dus het volgende reisverslag horen jullie meer!
Groetjes Linda

  • 04 September 2016 - 06:42

    Jolanda Van Groesen:

    Heel veel succes daar en natuurlijk ook lekker genieten van alles wat je daar gaat doen/zien.
    Ik ga je reisverhalen volgen hoor

    groetjes xxx Jolanda

  • 04 September 2016 - 12:41

    Oom Wim En Tante Resy:

    Hoi Linda,
    wat gaaf dat je dit avontuur weer aangaat. Het is nu al leuk om dit verslag van je te lezen. We blijven je zeker volgen. Heel veel succes daar en we zijn benieuwd naar het volgende verhaal.
    xxx

  • 04 September 2016 - 13:23

    Ruud:

    LindanaarGhana ???

    Veel plezier daar!

  • 04 September 2016 - 18:27

    Linda Van Groesen:

    Dankjewel voor de leuke reacties! Haha dit is mijn oude account maar die gebruik ik nu ook gewoon voor kaapstad dus vandaar de naam

  • 04 September 2016 - 19:00

    Anny En Peter Broeders:

    Linda, heel veel suc6 . Je kunt het en je gaat genieten met alles wat je dient. Toppie Anny & Peter

  • 04 September 2016 - 19:30

    Oom Mari En Tante Bep:

    Veel succes daar en we gaan je volgen. Groetjes.

  • 04 September 2016 - 19:32

    Bertien Schepers Van De Reijt:

    Heel veel succes en natuurlijk een hoop plezier geniet ervan groetjes uit limburg

  • 04 September 2016 - 20:09

    Jos En Angelique :

    Wat spannend, nou heel veel succes en we hopen dat je veel ervaring op doet en een leerzame tijd hebt.

  • 05 September 2016 - 16:59

    Elly:

    Succes daar Linda,
    Leuk om je je zo te volgen.

  • 05 September 2016 - 21:14

    Tante Mieke:

    Hee Linda, leuk dat we jou weer mogen volgen. Fijn dat je goed aangekomen bent. Heel veel succes !

  • 06 September 2016 - 04:41

    Anny Broeders:

    Hey Linda. Wat een mooi avontuur weer voor je. Nieuwe indrukken en ervaringen op doen. Heel veel succes en ook heel veel plezier. Anny & Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Linda

Lina naar Ghana en Thailand!

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 64504

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2017 - 31 Maart 2018

Australië!!

03 September 2016 - 17 Januari 2017

Kaapstad

03 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Rondreis Thailand

10 April 2011 - 17 April 2011

Studiereis Berlijn

07 Februari 2010 - 26 Juni 2010

Stage in Ghana voor 18 weken

Landen bezocht: