Wat een feestjes - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda Groesen - WaarBenJij.nu Wat een feestjes - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda Groesen - WaarBenJij.nu

Wat een feestjes

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 Juni 2010 | Ghana, Accra

Hallo!

Ik wil even laten weten dat alles nog steeds goed gaat hier.
Verder hebben we niet zo veel uitstapjes meer gemaakt, we zijn alleen nog een keer naar Accra geweest. Omdat daar een reggae feest was dus gingen we daar op de gok naartoe. Maar toen we daar aan kwamen vonden we het er niet zo leuk uitzien dus besloten we ergens anders heen te gaan. Want in Osu, dat is een deel van Accra, zijn best wat uitgaansgelegenheden.
En toen hadden we wat mensen leren kennen, dat was wel gezellig. Die hebben ons ook een beetje de weg gewezen, want wij wisten niet waar we heen moesten.

We hebben ook een verjaardag gehad van iemand die we kennen uit het dorp. Dat was echt raar. Want ze hadden een heel programma gemaakt en wij als blafono’s hadden een aparte tafel, waar we de hele avond aan moesten zitten. Terwijl iedereen lekker om ons heen kon dansen en wij wilde dat ook. Maar uiteindelijk op het einde van de avond mochten wij ook dansen en was het nog wel leuk geworden.

En ook is Fenna jarig geweest! Dat was ook een leuk feestje geworden omdat het ook African Union day was er een feest in Rubstone. Daar hadden we ook wat mensen uitgenodigd voor haar verjaardag en Bo en ik hadden een film gemaakt voor Fenna die we toen hebben afgespeeld. We hadden allemaal vrienden uit het dorp gefilmd en daar een leuk filmpje van gemaakt zodat ze dat thuis ook weer terug kan zien.
Verder waren we nog uit eten geweest en we hadden vrij omdat het een feestdag was dus hebben we lekker heel de dag niets hoeven doen. En het feestje ’s avonds was nog heel leuk geworden, het was best druk met allemaal bekende mensen dus dat was wel gezellig.

Ooh en er is weer ingebroken! Tenminste er was weer geprobeerd om binnen te komen want Fenna en ik lagen net in bed en toen dacht ik dat ik iemand langs het raam zag lopen. Dus ik zei dat tegen Fenna en toen zag ik hem terug lopen dus dat was best eng en wij gingen kijken. Maar er was niets te zien dus gingen we terug naar bed en toen hoorde we ineens geluiden dus waren we helemaal bang. Toen hadden we iedereen wakker gebeld en met zijn alle gingen we kijken. Maar we konden egt niks vinden dus weer terug naar bed. Maar toen hoorde we vanuit binnen een klap, van een raamluik. Was er een hor uit het raam gevallen, dus dat was helemaal eng maar we konden toch niets doen en we dachten dat het door de wind kwam. Maar we gingen nog een keer proberen om te gaan slapen en anders zouden we onze watchman bellen. Alleen toen hadden we niks meer gehoord.
Alleen de volgende ochtend kwam onze watchman dus hadden we het verteld en toen had hij voetsporen gevonden van dat raam waar het luik uit was naar de muur. Dus er was egt iemand in de tuin geweest, dat was echt een enge gedachten want voor hetzelfde had die voor onze neus gestaan ‘s nachts. En nu komt onze watchman voortaan ook altijd ’s nachts, en dan slaapt hij in de kamer naast ons dus dat is wel een geruster gevoel.

Verder op Maranatha gaat alles nog goed op school. Alleen is er nog wel wat gedoe rond de nieuwe school die ze in het dorp willen plaatsen. Want ze willen een meeting met een aantal mensen alleen dat gaat moeilijk omdat die vaak geen tijd hebben. Dus dat word telkens uitgesteld maar als het goed is word het nu volgende week dus we zullen zien wat daar uitkomt.
Dat zal ik wel weer in een volgend verslag vertellen.

Groetjes!!

  • 02 Juni 2010 - 15:44

    Bo Van Olst:

    LETS PARTY HARD.
    maandag hadden we een feestje
    en dinsdag ook
    maar woensdag ook en donderdag uiteindelijk ook en toen was het vrijdag en dan gaan we weekend inluiden en op zaterdag kan je stappen toch niet overslaan:P

  • 02 Juni 2010 - 16:19

    Mama:

    Haha die Bo die heeft het ook wel naar haar zin daar maar zij gaat over anderhalve week al naar huis en wij komen dan net aan misschien zien wij haar nog wel.
    Ik kan het nog niet geloven dat wij daar over anderhalve week ook zijn ben toch zo benieuwd.Het is inderdaad prachtig bij die watervallen gaan wij ook wel even kijken denk ik.Of wij gaan net als jij daar ook alleen maar feesten klinkt wel gezellig.Wat leuk dat jullie fenna zo hadden verrast met een filmpje is ook wel heel leuk om thuis te laten zien hoe zij daar haar verjaardag heeft gevierd.
    nou tot snel en heel veel liefs van de hele fam.

  • 02 Juni 2010 - 17:49

    Aleida:

    Hoi Linda,

    Echt een supertijd heb jij daar in Ghana zeg... dat zal straks weer wennen worden als je terug bent.
    Nog bedankt voor je leuke kaartje!
    Geniet er nog maar lekker van, wij blijven je volgen.

    groetjes
    Aleida

  • 02 Juni 2010 - 21:22

    Je Qutiee Zusje:

    Lindaa!!
    Nou ik kijk uit over 2 weken..
    ghihi papa en mama lekker weg:D maar dat betekend ook dat jij zo terug komt:D
    Alleen m`n kamer is nog niet klaar maar al wel bijna dus we gaan het wel redden denk ik misschien moet ik nog op een matrasje op de grond slapen maar dat heb ik er voor over haha

    Nou ik denk dat je lieve kaartje met je dingetje erin wel heeft geholpen hoor;)
    M`n examens zijn allemaal wel goed gegaan denk ik, alleen 2 niet maar ik ben denk ik wel geslaagd hoor dus lekker een examenparty als jij nog niet thuis bent:$ want jij feest daar toch genoeg..(jaloerss)

    We moeten snel weer een keertje bellen want dat is eigelijk wel lang geleden..
    Nou ik ga weer verder vakantie vieren(net als jou) en tot snel hee!!
    xxxxxxxx Luff ya!

  • 03 Juni 2010 - 09:15

    Julian:

    Ha Linny,
    Nou, ik lees dat je het erg naar je zin hebt. Goed om te horen. Je ziet het wel, de tijd is alweer bijna om. Ik lees dat je pa en ma je komen opzoeken, dat is wel erg tof. Ga je nog die rondreis maken, of kom je gelijk terug naar Nederland? Ik zou het wel weten. Voor de rest gaat het gewoon zijn gangetje hier. Vandaag een gesprek over ons nieuwe huis, proberen over twee weken de aanvraag voor bouwvergunning in te dienen. Dus dat gaat ook allemaal lopen. Enfin, genoeg te doen dus. Ik zou zeggen geniet nog van de tijd de je hebt daar en veel plezier nog. Groetjes Julian

  • 07 Juni 2010 - 09:52

    Caro:

    hee lin,

    wat een verhaal weer, en wat een foto's jeetje wat mooi! Kan niet wachten tot je weer in NL bent, kunnen we weer gezellig kletsen ben echt reuze benieuwd naar je verhalen.. Heel veel plezier nog ook met je ouders;).. tot snel

    Dikke kus caro

  • 07 Juni 2010 - 16:38

    Chantal:

    Schitterende foto's.
    Wat een feestbeesten zijn jullie zeg!! Groot gelijk.
    Nog veel plezier en geniet samen met je pa en ma.

    Liefs Chantal

  • 08 Juni 2010 - 10:38

    Willemijn:

    Hoi,

    Leuk om weer wat te lezen van jullie.
    Voor jullie zit het avontuur er ook al bijna op.
    Nog heeeel veel plezier daar en doe Fenna en Bo maar de groetjes van mij.
    En we spreken snel een keertje af als jullie allemaal weer terug zijn.

    Xx Willemijn

  • 08 Juni 2010 - 22:50

    Petry:

    Leuke foto's en verhalen weer hoor:). Wel eng van die inbreker! maar goed dat er nu zo'n watchman is dan!

    Over goed 2 weken kom je weer terug, dan zullen we hier weer is laten zien wat feesten is, haha:D.

    Sziget kan ik trouwens niet meer veranderen, maar dan zoeken we Fenna gewoon daar zelf op, toch?:)

    kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Lina naar Ghana en Thailand!

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 64513

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2017 - 31 Maart 2018

Australië!!

03 September 2016 - 17 Januari 2017

Kaapstad

03 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Rondreis Thailand

10 April 2011 - 17 April 2011

Studiereis Berlijn

07 Februari 2010 - 26 Juni 2010

Stage in Ghana voor 18 weken

Landen bezocht: