Een leuk weekend - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda Groesen - WaarBenJij.nu Een leuk weekend - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda Groesen - WaarBenJij.nu

Een leuk weekend

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Maart 2010 | Ghana, Accra

Dag Blafono’s!

Hier weer even een update van wat ik de afgelopen dagen heb gedaan en ik zal het niet zo lang maken zoals het vorige verslag.

Vrijdagavond hadden Fenna en ik een muis op de kamer. Ik liep de kamer binnen en zag wat weg schieten, maar toen konden we niks vinden. En toen sliepen we bijna, zegt Fenna ineens dat er een muis op de deur zit.
Alleen die deur zat dicht en na heel lang hebben staan mutsen en moed bij elkaar geraapt, heb ik de deursluiting open gemaakt en de deur opengegooid. En heel het huis had mee kunnen genieten van ons muis dilemma. Dus dat was wel even grappig maar toen hebben we niet echt lekker kunnen slapen.

En de volgende dag zouden we om half 9 naar het marcheren gaan maar dat werd half 10. Het was independence day dus gaan alle scholen marcheren. Maar toen hadden we onze school gemist met marcheren. Dus dat was wel heel erg jammer en ik baalde er ook wel van. Maar verder zag het er allemaal wel leuk uit, ze marcheerde gewoon een rondje maar het zag er heel leuk uit.
Toen hadden we de kinderen naar de boot gebracht en begon het een beetje te stormen dus gingen we maar snel naar huis. Alleen het was heel de dag lekker koel, dat was wel lekker maar toen gingen we pas ’s avonds naar Maranatha i.p.v. smiddags al.

Dus we kwamen op Maranatha aan en er was weer geen feest aan de gang. Zoals de vorige keer was het feest ’s middags. Dus een aantal gingen naar Rubstone en ik bleef met de andere op Maranatha. Dat was nog wel gezellig en toen bleven we ook in een hutje slapen daar.

Zondag hebben we heel de dag op Maranatha gezeten en niks gedaan. Toen zijn we uit eten geweest en de volgende dag hadden we vrij. Omdat de scholen dicht waren door 6 maart.
Maandag hebben we dus ook niet zo heel veel gedaan. We hebben onze was gedaan en boodschappen en wat aan school gewerkt. Dus dat was even een lekker dagje vrij.

Dinsdag moesten we weer naar de Ada Technical school om te overleggen over het hout. Dat is allemaal goed gegaan en nu gaan ze een prototype maken voor ons. Dan kunnen we het nog aanpassen als we willen en dan gaan we hout voor een stuk of 20 bankjes laten maken zodat we met ons project kunnen beginnen. Ik heb er al wel zin in, want ik ben woensdag met Marilisa op Alorkpem gaan kijken. Voor het hygiëne project, en dat zag er allemaal goed uit en we hebben al allerlei ideeën. Dus ik heb zin om nu echt met mijn projecten te gaan beginnen!

We hadden dinsdagavond ook nog light of en water of. Dus dat was niet zo fijn maar toen begon het ook nog eens heel hard te stormen snachts. Dus toen stonden wij met zn vieren van het buitenhuis onder het afdakje, naar de onweer te kijken. Het regende egt heel hard en toen ik in bed lag dacht ik nog even dat het dak in ging storten maar dat was gelukkig niet. En het onweerde ook heel hard dus is waarschijnlijk in de buurt de bliksem ingeslagen want we hebben geen stroom. Maar het water is er gelukkig wel weer.

Laat allemaal nog maar veel leuke berichtjes achter, want dat is super leuk!
Groetjes!!

• 10 Maart 2010 - 20:26

Je Liefste Sis!!:

haha aah wat een leuke fototjes en leker aardig ben jij; lelijk kindje
    hahaha(Y)
    Maar ik praat nog wel even met je op msn;)
    xxxxx lufu

• 10 Maart 2010 - 22:24

Fleur:

Hee linda,
    zo te horen gaat het allemaal goed met je en heb je het goed naar je zin! Er staan leuke foto's bij en je hebt leuke verhalen, nog heel veel plezier en succes daar!! We missen je wel bij de albert heijn hoor!
    xxx fleur

• 11 Maart 2010 - 09:09

Jolanda Van Groesen:

Hey Linda

Ik lees dat je het naar je zin hebt en al leuke en minder leuke dingen mee hebt gemaakt.Ik hoop dat je verder geen last meer hebt van ongewenste huisdieren. En leuke foto`s hoor. Nog heel veel plezier en succes daar.Ik blijf je volgen via je verhalen.

Groetjes Jolanda

• 11 Maart 2010 - 09:49

Els&Leo En De Kids:

Heej, Linda

Ik zie een muis...waar??? Echt een belevenis voor jullie en veel lef hoor om die deur open te doen. Maar wat is het leuk om dit te lezen en te zien. Ut zijn echte lieve snoetjes hoor van die kids. En annelies de tweede heb je daar ook al gevonden zie ik. Hier is ook alles goed a.s. zondag vieren Bas en Marieke hun verjaardag. Ge drinkt er maar een borreltje op as ge terug komt.
    Verder gaat alles z'n gangetje en ut is nog steeds koud.

Tot het volgende verhaaltje. Groetjes uit Den Hout.

• 11 Maart 2010 - 10:16

Carolien:

wat ben de weer lekker aardig "lelijk kind" haha maar wat een gave foto's zeg! en je haren het begin ziet er echt super uit! zitten de vlechtjes er nog in of niet?:P! super vet man nu hoor je er helemaal bij;)!

spreek je snel

kuss

• 12 Maart 2010 - 21:41

Nell Schransmans:

Leuk om je verhalen te volgen. Het gaat er wel heel anders aan toe dan hier.Volgens mij heb je het goed naar je zin.
    Nog veel plezier daar.
    Groetjes Nell

• 13 Maart 2010 - 00:06

Mieke:

Hoi Linda,
    Leuke foto's en 'n leuk verhaal. Fijn dat je het zo goed maakt en je aanpast aan de omstandigheden,zelfs je haarstijl. Leuk hoor, hopenlijk kan je binnenkort echt met je project beginnen. Suc6.
    Heel veel plezier met de andere stagaires.
    Dat jullie daar met z'n allen iets tastbaars, aan de bevolking kunnen geven, zodat ze een beter
    bestaan op kunnen bouwen.

Als ik zo de beelden zie, zijn de mensen wel erg vrolijk en dansen ze graag, misschien kan jij wat dansjes leren en ze ons bij jouw thuiskomst aanleren.

Veel suc6 met je project.

Groetjes Ton en Mieke.

• 13 Maart 2010 - 08:56

Aleida:

Hoi Linda,

Nou zo te zien zijn de kinderen daar net zo gek op je als de kinderen hier...
    Wat voor taal spreken de kinderen eigenlijk? Kun je je een beetje verstaanbaar maken?
    Ook leuk om je foto´s te bekijken. Dan krijg je toch een beetje een beter beeld van het leven daar.
    We zijn benieuwd naar je timmerkunsten, maar daar gaan we ongetwijfeld ook foto´s van zien. Leuk dat je toch zo´n zinvolle dingen kunt doen waar je ook meteen resultaat van hebt.

Ben ook wel een beetje jaloers op het mooie weer bij jullie. Hier blijft het gewoon koud. Iedereen is het onderhand wel zat en heeft zin in lente, maar ja...

Veel plezier weer en we volgen je verhalen!
    groetjes
    Aleida