Wat vragen beantwoord - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda Groesen - WaarBenJij.nu Wat vragen beantwoord - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda Groesen - WaarBenJij.nu

Wat vragen beantwoord

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 Februari 2010 | Ghana, Accra

Hallo!

Even een correctie van het vorige verslag, Vrijdag had Grace dus voor ons gekookt, zaterdag hadden we die begrafenis en zondag gingen we dan naar Accra. Dit had ik niet helemaal goed opgeschreven geloof ik omdat ik zelf ook in de war zat met alle dagen. Het gaat allemaal zo snel voorbij.

Verder was ik vergeten te vertellen dat ik een jigger heb in mijn teentje. Dat is een beestje, een zandvlooi die in je voet kruipt en dan neemt het je vocht uit je voet op of zo iets dergelijks. Het kan verder geen kwaad en je kunt het er zo uithalen normaal. Maar bij mij dus niet! Ik dacht dus dat ik er een had en iemand van de school in Maranatha had hem met een schelp er uit gehaald. Dat was vrijdag alleen maandag zat er weer een witte bobbel dus had een vrijwilliger van Maranatha het er proberen uit te halen en ze zij dat het eitjes waren van die jigger ofsoow. Nou jah ik vond het allemaal wel goed maar nu is het nog steeds niet weg en dat is normaal wel dus zij ze dat ik maar naar het ziekenhuis moest gaan. dus dat heb ik gedaan en ze hebben er wat in gevroet wat ik zelf ook wel had kunnen doen en ik kreeg medicijnen voor zon wondje. Dus dat was eigenlijk weer voor niks, en ik wou wassen maar we hebben geen water dus dat ging ook al niet door. Was wel jammer want mn lakens stinken! haha

Nou ik zou nog wat vragen beantwoorden van mensen dus bij deze:
Ja we hebben wel een normale wc haha, dus dat is wel fijn inderdaad. En we hebben ook een pot voor als je diarree hebt :P en je mag geen wc papier in de wc gooien dus dat moet netjes in een prullenbakje en dan gaat het op een hoop en dan word het opgefikt. Zo gaat dat hier met afval dat word gewoon overal op hoopjes gelegd en dan verbranden ze het. Wel raar en het stinkt maar zo gaat dat hier.

Ik heb nog niet gesnorkeld maar we waren op maranatha ons haren aan het wassen in de rivier want ooh jah dat heb ik ook nog niet verteld maar we hebben sinds zondag geen water, dus gingen we onze haren wassen in de rivier de volta bij Maranatha nadat we uit school kwamen.
Maar toen hadden we het er over en als je bij de volta rivier gaat snorkelen kun je misschien wel wat zien want er zitten wel visjes en heel veel krabbetjes enz.
Dus dat gaan we nog wel een keertje doen denk ik. Verder heb ik nog geen duikers gezien dus ik denk dat die hier jammer genoeg niet zitten.

Kaartjes zijn natuurlijk altijd welkom en er hebben zelfs al een paar medestudenten post gehad wat in een paar dagen over was gevlogen. Maar het kan ook wat langer duren maar natuurlijk stuur ik wel wat terug.
Verder ben ik bezig om foto’s erop te zetten maar dat gaat niet zo snel dus ik ben nog bij de eerste dagen in Ghana maar de foto’s van de omgeving en de beesten enzo komen nog hoor!
Ooh Ingeborg, nee ik heb het beeldje maar niet meegenomen haha
En haha wat een leuke mop Emma en Linda, leuk dat jullie mijn site zo opfleuren.

Ik vind het echt heel leuk dat jullie allemaal zo veel leuke berichtjes achterlaten dus blijf dat vooral allemaal doen! Het is van harte welkom!


  • 24 Februari 2010 - 14:19

    Your Sister ;)!:

    Haha, leuk verhaal!! (Y)

    maar ff over skype die Remco die wij hebben gestuurd is niet de goeie:p hahah dus verwijder hem maar...

    XXXXXX
    (L) LY

  • 24 Februari 2010 - 15:33

    Petry:

    de vorige keer heb ik al een reactie proberen te plaatsen, maar het werkte niet echt mee ofzo..

    Wat een verhalen!! eitjes in je teen (wat ben je toch een droogkloot, 'had ik zelf wel kunnen doen', haha:P). Eenden die rondlopen zonder kop, beesten overal.

    Maar goed, als ik dan van die marshmallows lees enzo, ben ik toch wel een beetje jaloers dat ik hier in een koud, regenachtig land zit en jij zoiets gewoon kan doen:).

    Ik mail je binnekort weer (op die g.mail), want ga niet alles op deze site zetten, haha.

    kus!!

  • 25 Februari 2010 - 23:07

    Marie-José:

    Hé Linda, leuk om eerst al je verhalen te lezen. Ik was er nog niet aan toe gekomen maar was wel op de hoogte via je fam en onze kids die al wel contact met je hebben gehad. Goed te horen dat het goed gaat. Kijk je wel uit voor vreemde beestjes? Ben je op de hoogte van de Hollandse schaatsers? Er zijn al vele leuke grappen gemaakt over Sven en vandaag stond de krant er vol van. Ons moeder ligt overigens weer in het ziekenhuis. Nou Linda, leuke verhalen schrijven dan kunnen wij ze lezen en maak ook eens wat foto's van jezelf. Groeten van ons allemaal.

  • 25 Februari 2010 - 23:37

    Carolien:

    Jeejj, Linda.. Wat een verhalen nual:O! met je gekken beesten allemaal en dat in je voet.. wat appart allemaal.. nog gestoort in je slaap door een of ander eng griezelig beest hihi:P

    nou ik ga je van de week echt even mailen als ik op stage achter de pc zit en ff niks te doen heb haha..

    ben jij ondertussen al echt begonnen met je stage? zoja, wat doe je zoal..? ben wel benieuwd.

    Kuss

  • 26 Februari 2010 - 08:25

    Michelle:

    heey linda!
    leuk joh die verhalen allemaal, alleen met dat beestje in je voet.. is iets minder haha:P
    hoop dat je het daar erg naar je zin hebt!!
    xx michelle

  • 26 Februari 2010 - 13:45

    Fam. Van Groesen:

    Hallo Linda,

    leuk om je op deze manier te volgen daar in Ghana.
    Zo te lezen heb je het er wel naar je zin (op een paar kleine ongemakken na dan). Even nog een vraagje waar leeft de bevolking van, zijn dit vooral van die kraampjes waar ze dingen verkopen of is er een andere bron van inkomen?
    Sucses met de komende bouwwerkzaamheden, we zijn benieuwd naar de foto's van jou als bouwvakker.

    Groeten Ome Dre en Tante Adrianne

  • 27 Februari 2010 - 10:20

    Oma:

    halo Linda,

    Wat een avontuur daar in dat verre Ghana. GEEN WATER IS WEL ERG LASTIG.
    Dat zijn wij natuurlijk helemaal niet gewend. Hebben jullie wel genoeg drinkwater dan? Want je moet wel om je gezondheid denken.
    Veel plezier en werk met zin.
    Groetjes vanuit de achterstraat nr. 8 en 10
    Opa en Oma en tante Mieke.

  • 27 Februari 2010 - 20:38

    Murielle:

    Heey Heey!

    Hoe gaat het nu daar? Missen jullie mij al? Zal wel rustig zijn nu! Tjah en die jigger hahah
    Misschien handiger om het de volgende keer niet met een schelp te laten doen ;)

    Veel liefs,

  • 02 Maart 2010 - 16:33

    Fleur:

    hey Linda,
    met mij gaat alls goed en met jou?
    het wordt al beter weer.
    de zon schijnt een beetje. ik mis je al wel hoor!!!
    -x- jes van Fleur

  • 03 Maart 2010 - 12:38

    Bossie:

    Zomaar een tip: Mocht je nog naar Akosombo gaan, bezoek dan Sajuna Beach in Atimpoku. Daar verhuren ze kajaks en roeiboten. Je kunt er lui zijn of sporten en er zijn twee zwembaden. O ja, ze hebben er Douwe Egberts koffie en verkopen Nederlandse boeken.

  • 04 Maart 2010 - 15:23

    Mama:

    Jammer dat het niet gelukt is om je verhaal op de website te zetten,ja dat is echt balen als je een heeel verhaal hebt getypt en je kan het dan niet plaatsen.
    we hebben in ieder gaval toch een paar foto's want ook dat wilde niet helemaal lukken hoorde ik.
    Wat een frustraties allemaal. De volgende dag doet internet het weer niet.
    Maar we wachten weer af wanneer je je verhaal weer kwijt kan op deze site,want het is wel heel leuk om je zo te volgen Ik krijg ook veel reacties van mensen die op je site hebben gekeken en die vinden het allemaal heel erg leuk wat je schrijft wel willen ze graag weten wat jij nou op je stage allemaal doet maar dat ga je vast nog wel vertellen.
    Hoe is het in Nederland.
    Het weer is hier heel erg lekker zonnetje niet te veel wind en ong. een graadje of 8 en s'nachts een paar graadjes vorst.
    De verkiezingen zijn voor gbv goed uitgepakt zij zijn van 1 naar 4 zetels gegaan dus de grootste winnaar in oosterhout
    Bij surplus hebben ze d'r handen weer vol aan de bunthoef want de kranten staan er weer vol mee.Daar zijn weer problemen.
    De gouden medaille winnaars zijn gisteren bij de koningin op bezoek geweest en gehuldigd.
    Thuis gaat alles goed Frans heeft een heel mooi foto(smoelen)boek gekregen
    Ruud is aan zijn motor aan het knutselen en paula is natuurlijk weer naar de stad.
    nou tot horens en xxxx van de hele fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Lina naar Ghana en Thailand!

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 64515

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2017 - 31 Maart 2018

Australië!!

03 September 2016 - 17 Januari 2017

Kaapstad

03 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Rondreis Thailand

10 April 2011 - 17 April 2011

Studiereis Berlijn

07 Februari 2010 - 26 Juni 2010

Stage in Ghana voor 18 weken

Landen bezocht: