Groot verslag - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda Groesen - WaarBenJij.nu Groot verslag - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda Groesen - WaarBenJij.nu

Groot verslag

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Februari 2010 | Ghana, Accra

Hallo!
Het is al een tijdje geleden dat ik een stukje heb geschreven bedenk ik me net, dus ik weet niet goed waar ik moet beginnen.
Nou ik begin maar bij vorige week nadat ik het vorige verhaal had geschreven werd ik niet zo lekker en de volgende dag was ik ziek sochtends. Ik dacht het gaat wel over maar dat was niet dus ben ik donderdag thuis gebleven. Dit was wel jammer want ik zou mee gaan kijken in de game room in het ziekenhuis, om te kijken of we daar activiteiten kunnen doen.
Na een eerste week stage lopen en veel indrukken opgedaan te hebben, was het weekend.
Wel een druk weekend want Grace kwam koken, we hadden een begrafenis en we k\gingen naar Accra:
Donderdag was Grace (onze ghanese moeder) ook nog even een kip en eend komen brengen want zaterdag kwam ze voor ons koken. Vrijdag hadden we gewoon een dag stage.
De kip liep rond en de eend zat vast omdat die weg kon vliegen maar de kip was zo irritant dat we het niet erg vonden om hem te slachten dus Jamila ging de kip slachten vrijdag. Dat was natuurlijk een hele happening :P Het was wel vies hoor maar toen ging Muriele de eend slachten en dat was nog viezer want die ging niet zo goed en toen zijn kop era f was spartelde hij nog rond enzo bah bah
Daarna gingen we maar even zwemmen want dat ontleden hoefde ik niet te zien:P
We kregen fufu dat is een deegbal, in groundnut soep (pindasoep) en dan nog yam erbij en de eend en kip natuurlijk. Nou ik vond het niet zo lekker, het was pittig en anders dan in Nederland. Alleen de eend vond ik nog wel te doen haha
zaterdag moesten we om 7 uur vertrekken naar Tema om naar een begrafenis te gaan. Een oom van Grace (onze ghanese moeder) was overleden en die werd begraven, dus wij werden uitgenodigd als blanken want ht schijnt dat het ook een hele happening is.
Nou ik heb het wel geweten we hebben de hele dag moeten zitten en wachten. We hebben wel drie uur op een stoeltje zitten wachten tot de kist naar buiten werd gedragen. Het was een kist in de vorm van een vis omdat het een visserman was. Nou daar hadden we zo lang op gewacht. Grace vertelde dat ze met de kist het dorp rond gingen maar wij gingen door waar de mensen daarna heen zouden komen om te eten. Onderweg hadden we nog even naar de optocht gekeken maar dat is raar om te zien want ze feesten gewoon. En waar ze gingen eten was ook een band en feest dus dat was wel apart. Ik had helemaal niet het idée dat ik bij een begrafenis zat.
We waren wel blij dat we weer naar huis konden want we hadden eigenlijk de hele dag niets gedaan maar we waren allemaal dood moe.
S’ avonds gingen we nog een vuurtje maken in de tuin en hebben we marsmallows gebakken :P dat was wel lekker.
Zondag gingen we maar rond half 10 naar Accra zodat we nog een beetje konden uitlsapen. We gingen alleen naar de Accra mall om te internetten, geld te pinnen en boodschappen te doen. Dus dat was verder niet zo interressant.
We hadden allemaal veel lekkere dingen gekocht zoals chips en nutella want ik at alleen maar la vache cirri (hoe je het ook schrijft) want voor de rest hebben we niet egt beleg.
Nou ga ik dus maar lekker chips eten want dat lust ik wel weer na een dag werken en oohjah we hadden vergadering gehad net.
Over donderdag dan is ere en motivation day op school dank omen ouders en mensen van de regering ofsoow en dan moeten we dus meehelpen. Maar niemand snapt eigenlijk goed wat de bedoeling is dus ik ben benieuwd. En morgen hebben we een feestje want drie vrijwilligers vertrekken donderdag terug naar huis. Dat is wel jammer want het waren wel leuke meiden.
Verder kun je foto’s vinden op mijn picasa die ik heb aangemaakt:
http://picasaweb.google.nl/home?hl=nl&tab=wq
Er komen nog meer foto's bij maar dat duurt allemaal heel lang dus ik zet er telkens wat bij.

Ik heb weer wel genoeg verteld en als je nog wat wilt weten vraag het maar dan zet ik het in het volgende verslag, want daarin ga ik even vragen beantwoorden van mensen uit de reacties enz. :P

Allemaal veel groetjes!!

p.s. ik ben in het boek begonnen en ben bij blz. 12 ;)

  • 23 Februari 2010 - 12:56

    Mama:

    voor de derde maal probeer ik nu een reactie te plaatsen eerst eens kijken of het lukt voordat ik weer een heel verhaal ga schrijven

  • 23 Februari 2010 - 13:21

    Mama:

    Het is gelukt zie ik.
    Wat heb je weer veel gedaan en beleefd ik ben wel benieuwd naar de foto,s van de begrafenis,wel heel anders dan hier zo te horen.
    Wij maar denken dat je wat magertjes terug zou komen maar als ik dat zo lees zal dat wel meevallen met al die chips marchmallo's en etentjes!!!!
    Hoe is het met je teen waar die zandvlo of zoiets was ingekropen,heb je er nog last van gehad?
    hopelijk wordt het donderdag motivation day weer een byzondere dag ben benieuwd.Frans en ik moeten jou toch maar op komen zoeken denk ik als ik dat zo lees, kan hij gelijk gaan klussen bij dat schooltje van jou.
    Oh ja die link naar picasa die werkt niet bij ons. Hier gaat alles weer zijn gangetje paula was weer heel blij dat ze naar school kon hahaha!!!het is hier niet meer zo koud en de sneeuw is hier weer helemaal weg. Woensdag ga ik voor jou naar de sauwelvergadering hoor je wel wat er is besproken.
    xxxx de hele fam


  • 23 Februari 2010 - 15:45

    Linda En Lois:

    hoi linda
    hoe gaat het daar
    het wordt wel warm daar!

    veel plezier nog in ghana

    xxx lois en linda

  • 23 Februari 2010 - 17:07

    Marlie Van Gils:

    Hoi Linda!

    Leuk dat we je avonturen kunnen volgen... Je ziet een heleboel nieuwe dingen, eet allerlei spannende gerechten (waarvan je ook nog eens ziet hoe ze geslacht worden) en maakt zo een heleboel mee! Heel gaaf!!! Geniet er lekker van en ik ben net als je mama heel benieuwd naar je foto's (bij mij doet de link het ook niet).
    We wensen je vanuit België het allerbeste!

    Veel groetjes,
    Marlie en Abi

    PS: Ik had nog wel een vraagje... Welke opleiding doe je eigenlijk? En wat is de bedoeling dat je tijdens je stage allemaal gaat doen? Ben benieuwd!!!

  • 24 Februari 2010 - 10:35

    Oma:

    Ik ben blij dat het goed gaat.
    Opa is ook een kei in kippen slachten kan je van hem wel leren hoor!!!
    Wel mooie foto's wil er nog wel meer zien
    Wij gaan nog wel skypen zegt jeannette wil je wel graag horen en zien.

    Groetjes Oma

  • 25 Februari 2010 - 17:12

    Je Buurmeisje(L):

    Heeeeeeeeeeeeey!!!

    Hoe is het daar?
    Wel leuk hoop ik
    Hoe is het in de klas\school waar je les geeft? Al gesnorkeld?
    Nog veel plezier daar!
    En snel terugkomen he?
    dan kun je weer komen oppassen!:P

    xxxxxxxx (L)

  • 25 Februari 2010 - 17:16

    Dide :

    ik vind het verweg waar je bent hoor .

  • 25 Februari 2010 - 17:23

    Meike:

    hoi Linda
    gaat het goed daar?
    en is het daar warm?
    ik hoop dat het daar leuk is en word!
    xxxxx meike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Lina naar Ghana en Thailand!

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 64555

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2017 - 31 Maart 2018

Australië!!

03 September 2016 - 17 Januari 2017

Kaapstad

03 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Rondreis Thailand

10 April 2011 - 17 April 2011

Studiereis Berlijn

07 Februari 2010 - 26 Juni 2010

Stage in Ghana voor 18 weken

Landen bezocht: