Eerste week stage - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda Groesen - WaarBenJij.nu Eerste week stage - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda Groesen - WaarBenJij.nu

Eerste week stage

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Februari 2010 | Ghana, Accra

Hallo Blafono's,

Ik hoor dat er goed gecarnavalt is daar in Nederland dus dat is mooi!

Ik was gebleven bij het feest van zatedag op Maranatha.
Nou het bleek dus dat het feest smiddags was en niet savonds dus toen we aankwamen was net iedereen weg. Maar we hebben met onze club nog een leuk feestje gehad met kampvuur en we hebben met een aantal mensen nog op he strand geslapen. tenminste dat was de bedoeling maar het ging heel hard waaien en onweren en het begon nog wat te regenen dus toen zijn we tog maar in een kamer (hutje) gaan slapen. We lagen met zn vieren op een matras in het zand :P maar tog hadden we allemaal goed geslapen.

Zondag was het valentijn dus hadden we savonds bij Brithest spot (hotel) gegeten en daar was het ook feest dus hebben we met zijn alle en met Ghanezen op de dansvloer gestaan. Dat was ook nog een leuk feestje maar we hadden het niet zo laat gemaakt want de volgende dag was onze eerste werkdag!

We waren er dus vroeg uit en met de boot naar Maranatha. We moesten natuurlijk wachten, maar toen hadden we een 'vergadering' en hebben we besproken wat we gingen doen. We zitten dus op een schooltje en ik zat in primaire 1. Dat zijn kinderen rond de 7 tot 9, maar daar zit niet zon leuke lerares bij en het is zo anders allemaal.
Dus toen we terug kwamen dachten we allemaal van, waar zijn we beland en wat moeten we gaan doen.
Want ze wilde allemaal dat we les gingen geven want ze denken dat we allemmal leraren zijn omdat het communiceren niet helemaal goed gaat.
Maar nu hebben we vandaag een gesprek gehad met andere erbij en nu is het allemaal wat duidelijker. We hebben ook besproeken wat we kunnen gaan doen en waarschijnlijk gaan Bo en ik, met het geld wat Bo heeft ingezameld, hout kopen en dan daar samen met de kinderen smiddags na school tafeltjes en stoeltjes van maken en een schommel enz. Want dit hebben ze allemaal niet. Ze hebben veel materialen nodig, ook voor de school verder uit te breiden en speelgoed.
Nu is het zo dat er vier lokalen zijn, en de infants ( dat zijn de kleinste) zitten buiten onder en dakje. Dus er moeten ook lokalen bij maar ze hebben ook schoolborden en boeken ed nodig, en ze hebben helemaal geen speelgoed.
Dus we proberen dat allemaal verder te ontwikkelen.
Het rooste is trouwens ook heel anders. De kinderen komen allemaal aangekakt en komen te laat. Dan is er les voor een uurtje, pauze en dan weer les voor twee uurtjes dan is er middag eten (meestal rijst:P) en na het eten "zingen" ze samen. Dat lijkt nergens op dus is niet egt leerzaam en om 1 uur is de school uit. En de les die ze krijgen worden vaak niet goed benut dus dat gaat Fenna, die doet pabo, proberen te veranderen.
Ik ben benieuw verder hoe het zal gaan daar.
Het is wel zo dat we elke dag met de boot naar Maranatha gaan en om 2 uur weer terug zijn. Meestal gaan we dan naar zee en op ons gemakje eten maken. Dan eten we meestal rond 6 uur en savonds gezellig bij elkaar zitten en zelf dingen doen.
Dus dat is zoal een dag in Ghana.

Verder...wat is er nog gebeurt.
Ooh ik was weer bijna mijn malaria vergeten, samen met de andere die hem op maandag in moeten nemen. Toen we bijna in bed lagen dacht ik er aan dus nog snel even ingenomen. Nam per ongeluk water uit de kraan, dus hoop niet dat ik nog ziek ga worden.
Verder..is de stroom even uitgevallen gister dus eten bij kaarslicht:P
Maar ik ga afsluiten, zet vast weer snel wat op de site want het internet cafe is gelukkig heel dichtbij.

Groetjes!!

  • 17 Februari 2010 - 20:51

    Je Liefste Zusje!!:

    Wat een leuk verhaaltje heb je er weer van gemaakt, maar ik heb het natuurlijk net van je gehoord via Skype ;)

    Je foto`s zijn ook leuk alleen heb je er hier geen bij gedaan en ga ik nu even op je hyves kijken....
    nou ze staan ernog niet op maar je bent er wel dus ik zal dalijk nog wel eens kijken

    Veel plezier daaro!!
    xxx (L)

  • 18 Februari 2010 - 09:31

    Nadine:

    Hey Linda!!
    Leuke verhalen, zo te lezen heb je het naar je zin! Echt een hele andere wereld zo op de fotos te zien.
    Kus!

  • 18 Februari 2010 - 10:44

    Je Sauwel Maatje :D:

    Klinkt echt allemaal heel goed! heb je gisteren kort maar krachtig gesproken :D Volgende keer zorg ik wel dat ik beneden zit en dat ik ook me skype kan aanzetten ;) Kunnen we wat makkelijker kletsen he :D

    Ook je foto's zijn echt super gaaf! Echt net alsof je na tv zit te kijken haha :D

    Meiskee Nog veel plezier en spreek je snel weer ..

    En de groeten van de rest van de Fam!

    Groetjes Mariekee.. Xx!

  • 18 Februari 2010 - 10:54

    Ingeborg :

    Hey Linda,

    Je maakt genoeg mee, zie ik!
    Super ervaring, toch?
    Nou ik blijf je volgen hoor! En eh... je hebt het beeldje toch wel thuis gelaten he? om gekke dingen te voorkomen, haha.

    Groetjes vanuit het koude Oosterhout. haha

  • 19 Februari 2010 - 13:52

    Mama:

    Wat leuk dat je nu ook al bouwvakker gaat worden ,timmeren en zagen daar wil ik wel foto's van zien natuurlijk.
    Niet in je vingers zagen hè.
    Hopelijk gaat jullie project lukken, dat zou wel heel fijn zijn voor de bevolking daar en ook voor jullie natuurlijk.
    xxx mama

  • 20 Februari 2010 - 20:43

    RuudB:

    Hoi Linda,
    Boeiende reisverslagen schrijf jij, volgens mij ga jij je geen moment vervelen.
    Ik zie dat het weer in Ghana ongeveer hetzelfde is als bij ons ;-) dus je zult je wel snel thuisvoelen.
    Heel veel plezier verder, en blijf af en toe een berichtje plaatsen.
    Greetz...

  • 21 Februari 2010 - 09:55

    Oom Mari Tante Bep.:

    Je feest daar ook wat af zo te lezen. Wat fijn dat het zo goed gaat. Maar nu zul je dan toch je handen uit je mouwen moeten steken veel succes met het timmeren en zagen. Het gaat je goed geniet ervan.

  • 22 Februari 2010 - 12:26

    Linnie En Emmie:

    Halloootjes,

    Hoe gaat het ermee??????
    Met ons gaat het super....
    (op het eind krijg je het antwoord).

    Emma's mop

    Een Belg en een Nederlander zijn in de rimboe. Ze komen kanibalen tegen. Als jullie 100 dezelfde dingen vinden gaan jullie niet dood. Eerst komt de Nederlander aan met 100 olijven. Als je ze in je kont stopt zonder iets te zeggen of te lachen. Dat deed hij makelijk. tot hij bij de 99 was. Begon hij hard te lachen. toen hij in de hemel was vroeg God. Waarom deed je dat je was al zoooo ver. Nou ik zag de belg al aankomen met 100 olifanten.

    Groetjes ons.

    ..........goed.

  • 22 Februari 2010 - 12:26

    Linnie En Emmie:

    Halloootjes,

    Hoe gaat het ermee??????
    Met ons gaat het super....
    (op het eind krijg je het antwoord).

    Emma's mop

    Een Belg en een Nederlander zijn in de rimboe. Ze komen kanibalen tegen. Als jullie 100 dezelfde dingen vinden gaan jullie niet dood. Eerst komt de Nederlander aan met 100 olijven. Als je ze in je kont stopt zonder iets te zeggen of te lachen. Dat deed hij makelijk. tot hij bij de 99 was. Begon hij hard te lachen. toen hij in de hemel was vroeg God. Waarom deed je dat je was al zoooo ver. Nou ik zag de belg al aankomen met 100 olifanten.

    Groetjes ons.

    ..........goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Lina naar Ghana en Thailand!

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 64568

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2017 - 31 Maart 2018

Australië!!

03 September 2016 - 17 Januari 2017

Kaapstad

03 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Rondreis Thailand

10 April 2011 - 17 April 2011

Studiereis Berlijn

07 Februari 2010 - 26 Juni 2010

Stage in Ghana voor 18 weken

Landen bezocht: